Fullt upp!

0kommentarer

Idag har jag känt mig något bättre, eller kanske ignorerat min förkylning. Men det behövdes för att fixa allt det sista inför imorgon. Så idag har vi först varit i Göteborg och handlat kostym till Jens, ett armband till mig, lite smink och ett par fina bodys till lillpluttan. Sen åkte vi till kungsmässan. Köpte en söt liten klänning till Freyis på Lindex. Köpte klänning, kavaj och strumpbyxor till mig. Hade tänkt passa på att klippa mig också men dom jävlarna tog 580 spänn för att toppa håret, idioter, då klipper jag mig hellre själv. Kalla mig snål, men vafan de är ju rena rånet. Betalar 340 eller nåt sånt där jag brukar klippa mig. Så det sket ju sig. Får väl platta det och balsamspraya så får jag hoppas på att det inte syns hur slitet det är.
Har även kört allt bröte till lokalen, ställt iordning bord, stolar osv. så att det mesta är klart förutom dukning imorgon.

Så det har varit en lång dag kan man väl säga. Är skapligt trött nu, å det syns på mina apelsin-stora mörka ringar under ögonen. Och än ska jag inte sova. Först ska Jens klippas, sen måste jag få i mig lite käk, annars finns det nog risk för att jag svultit ihjäl när Jens och Freya vaknar imorn.
Men sen ska jag äntligen få däcka och sova äääända till kl 09 imorgon. Sen är det dags å börja stressen. Vi ska duschas, benen skall rakas, burret skall fixas och naglar ska målas. Ska vara i lokalen kl 12.30 för att ta emot tårtor och duka långborden. Kl 14.20 ska vi va på plats i kyrkan för att gå igenom dop-schema osv. Sen skall hon äntligen döpas, min lilla pärla. En unik händelse i hennes och självklart vårat liv. Tänk, på onsdag är hon redan 5 månader, våran lilla snutta. Tiden går för fort..

Kommentera

Publiceras ej