Mammas lilla sjukling..

1kommentarer

Vi går nu på 3e dygnet där Freya har feber och är bom-tät i näsan. Idag har vi varit en sväng på v.valls vc där Freya blev undersökt av sjuksköterskor och dr. Mohammed. Kan inte påstå att Freya gjorde ett så gott intryck.. :p såfort han kom in genom dörren, gick fram till Freya och mig och presenterade sig så började Freya stortjuta. Han var visst lite läskig den där Mohammed. :p
Efter han undersökt henne, kollat öronen och lyssnat på lungorna blev hon även stucken i fingret för å kolla snabb-sänkan, och hon sa inte ett knyst. Inte en min gjorde hon min duktiga lilla flicka, gnydde bara lite irriterat efteråt när sköterskan skulle sätta på ett plåster vilket irriterade henne då hennes hand blev fasthållen. Hon fick ett sött litet plåster med blommor på, som var på tok för stort för hennes lilla finger. Usch, det är så orättvist egentligen, att en sån liten oskyldig varelse ska få må så dåligt. Hade gjort vad som helst för att hon skulle få slippa och att det vore jag som var sjuk istället. Tyvärr går ju inte det så vi får väl härda ut detta. Doktorn skrev ut bricanyl till henne så att slemmet i luftvägarna ska släppa och hon ska få lättare att andas, och vi fortsätter med nässpray och Alvedon var 4e timma. När vi kom hem efter läkarbesöket hade hennes feber stigit ifrån 38.8 till 39.8. Jag blev så orolig för mitt lilla hjärta, men efter ytterligare en Alvedon, en halv flaska kall väldigt svag saft (eftersom Freya avskyr att dricka vatten så får vi ge väldigt svag saft så hon ändå får i sig vätska) och var avklädd i bara blöjan i 40 minuter så sjönk tempen till 38.6 iaf. Usch, hoppas denna elaka förkylning ger med sig snart. Det är så jobbigt att se henne så sjuk.. :/

1 kommentarer

Paulina

24 Feb 2013 09:58

Åh stackars lilla snuffsan! :( Hoppas hon blir bättre snart!

Kommentera

Publiceras ej