Helgen. :)

0kommentarer

Oj, helgen sprang visst iväg. Har varit fullt upp hela helgen.
Fredags eftermiddagen rusade jag omkring på stan och letade presenter och prylar inför kommande dop osv. 
Satte Jens och Freya på ett café medans jag yrade runt i affärer. Hittade allt jag behövde iaf :) kvällen spenderades hos Anna och Björn, i deras nya lägenhet. Dom bjöd på god mat, sen nattade jag Freya i deras sovrum och sen tittade vi på en film ihop. Supermysigt :)
Hela lördagen gick i stressens tecken. Först var vi iväg och träffade Jim, Olivia, Lucas och farmor Marita. Efter det stressade vi iväg till Sörse för jag och Freya skulle på barnkalas. Evelyn och Albertos lille son Gabriel har fyllt 1år och det var stort firande för detta. Massvis med mat och gott-gott, och en pin(j)ata i form av Nalle Puh som barnen turades om att slå sönder tills godiset flög över golvet. Roligt med lite andra kulturella lekar, inte ofta man är med om sådant på vanliga "svenne-kalas" :P
Efter det stressande vi till Bua för att byta om, göra iordning Freya och överlämna henne för barnpassning till hennes morfar och moster, eftersom vi skulle åka ner till Halmstad på fest hos Jenni och fira att hon också har fyllt år. Trevligttrevligt, massa tjöt och tiden rann iväg, så när klockan närmade sig 23.30 var det nästan dags för dom att bege sig mot krogen och jag och Jens åkte tillbaka mot Bua där vi sov ihop med våran lilla älskling.
Tycker att hon är för liten för att lämnas bort hela natten än sålänge.. Eller ja, kanske inte.. Men jag skulle nog sakna henne för mycket under natten/morgonen för att klara av det än. Men vi får väl se hur det är lite senare framöver. Det är ju alltid bra ifall barnen lär sig att kunna somna hemma hos andra, det är ju väldigt bra ifall man verkligen skulle behöva barnvakt över natten någongång.
 
På söndagen tog vi en välbehövlig sovmorgon, och en frukost i lugn och ro. Efter det åkte vi och mötte upp Magda, Jörgen, Teo och lille Melvin. Vi åkte hem till dom en stund och tog en fika och snackade lite skit :) Trevligt det med :)


Kommentera

Publiceras ej