Mycket på schemat.

0kommentarer

Medans jag stekte fläsk, kokte potatis och rörde ihop lite löksås satt Freya och lekte med sina skaller/prassel leksaker. Härligt att man kan sätta ifrån sig henne en stund, och hon kan sysselsätta sig själv lite utan att hon får panik.
 
Nu under kvällen har vi suttit fastklistrade framför tvn. Såhär såg tv-tablån ut.  
 
19.00 Date med mig
19.30 Farmen
20.00 Ullared
21.00 Det okända
 
Och i andra pausen på Ullared somnade Freya i min famn. Härligt.
Så det har varit en bra kväll man väl säga. Förutom nu när jag suttit här och betalat räkningar, det är ju aldrig roligt att se saldot minska på kontot. Menmen, sånt är livet. Vi överlever nog denna månaden också ser det ut som.
 
Det är mycket som skall fixas nu inför dopet/30-års festen på lördag.
Kläder!? Vad fan ska vi ha på oss? Självklart ska ju Freya ha dopklänning, å den är fixad. Men efter det då? Hmm.. Måste hitta någon söt klänning hon kan ha. Och jag då? Vad ska jag ha på mig? Måste hitta något som sitter bra och inte för tight på över magen, vill ju inte direkt visa mina bistående gravidkilon för hela kyrkan.
Och Jens då..? Har letat överallt men hittar fan inte hans fin skor. Aja, får väl leta en runda till.
 
Har iaf fått köpt pappersdukar, servetter, ballonger och plastglas till välkomstdrink.
Bara kaffe, kaffefilter, mjölk och sockerbitar som skall inhandlas nu i veckan.
 
Just fan, jag skulle ju till frissan med. Fick det i födelsedagspresent av pappa och Jossie, att jag ska få barnvakt, åka till frissan å klicka mig och bara njuta. Tänkte det kunde va bra å passa på å utnyttja det nu innan dopet, så man är lite snygg i burret ;) Har ju inte klippt mig på typ 10 månader så det kanske är på tiden nu. :)
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej