Full fart hela dagen lång..

0kommentarer

Idag har vi haft fullt upp hela dagen. Vaknade 08.15, steg upp 08.30 och gjorde oss iordning i hyfsat lugnt tempo ändå. Kl 09.30 åkte vi mot Trönninge, hem till käraste svärmor för att fira hennes födelsedag med en god frukost ihop med henne, Anders, Jim och Olivia. Det blev ett tidigt firande och frukost ätande för att dom senare skulle bege sig till Liseberg med Olivia. Så roligt, jag längtar tills man kan ta med Freya till Liseberg så hon kan få uppleva karuseller och sockervadd :)

Efter firandet åkte vi till rolfstorp och tog en kaffe hemma hos Magda och Jörgen. Freya lekte ihop med Melle och Teo.

Sen åkte vi till Trönninge igen för att dricka ännu mera kaffe hemma hos Jens jobbarkompis Roger. Dom har två jätte söta engstaff's som heter Elvis och Elsa, så goa. Och Freya älskade dom, å dom älskade henne. Haha, hon skrattade så hon kiknade när dom slickade henne i ansiktet. Så gulligt :)

Efter det stressade vi hem till Bua, där vi bytte på Freya lite snabbt och packade om skötväskan, lämnade Elvis hemma och åkte tillbaka hem till Magda och Jörgen. Vi blev bjudna på grillat och sen chokladpudding till efterrätt. As gött, å jag blev proppmätt. Tiden gick fort och de blev läggdags för Freya, men som vanligt så fick hon ingen ro att somna utan blev lite gnällig och låg och snuttade och gnydde innan vi beslutade oss för att de va bäst att vi allihop åkte hem så vi kunde lägga henne i lugn och ro. Freya däckade i bilen och vi var hemma strax innan 21, hon vaknade inte ens när jag klädde av henne och bytte till pyjamas, haha, då är hon trött. Härligt det, för de brukar betyda sovmorgon för mig. Ser jag fram emot, för de kan jag verkligen behöva efter denna långa dag med mycket flängande fram och tillbaka.
Sista timmen av kvällen nu innan det är läggdags även för min del, spenderas i soffan framför tvn, med en kopp te och lite färska jordgubbar. Mums.

Imorgon blir de lugna puckar för våran del, hoppas på sovmorgon och solsken hela dagen.
Natti!

Kommentera

Publiceras ej