Monday all day long.

0kommentarer

Freya har haft världens suripuppi dag. Hon har vart gnällig och skrikig i princip hela dagen, ingenting har vart riktigt bra nog. Förutom en stund på förmiddagen när vi låg på en filt på golvet tillsammans och gosade och busade, och jag kittla henne tills hon kiknade av skratt. Min lilla goding.
Men förutom den stunden så har hon som sagt vart väldigt missnöjd. Inte ens gummiankorna i badet var roande nog för henne. Hon har vart väldans trött också, så funderar på om de antingen är sjukdom på gång, eller kanske tänder..? Eller så hade hon helt enkelt bara en dålig dag, å sådana får man ju självklart lov att ha också. Men vi hoppas på en bättre dag imorgon, med mycket mera skratt och nöjd liten pärla.

När Freya väl hade fått ro till att somna så kröp jag ner under mitt täcke i soffan, drack ett glas (läs 3 glas) iskall cocacola, åt chokladpudding med grädde och tittade på favoritprogrammet just nu; Biggestloser :)
Så spännande, å man blir helt inne i det och slungas med i såväl intriger som sorger och skratt. Dom kämpar verkligen på hårt, de kan man minst sagt säga.
Efter det tittade vi på Nugammalt med Filip och Fredrik. Idag pratade dom om Astrid Lindgren och som gäster i studion var det dom som spelade Pippi Långstrump och Karlsson på taket. Han som spelade Karlsson på taket, tror han hette Mats, han såg bannemig exakt likadan ut idag som då. Förutom att han numera är har snaggat huvud och lite skäggstubb, annars var de på pricken likt. Så skumt, för iaf jag tyckte att Karlsson på taket såg ut som en elak liten gubbe, och nu var han ju (kanske inte elak) men gubbe iaf. Haha, så konstigt.

Tog precis sista rundan med Elvis, i duggregnet. Flaskan med välling är gjord och ställd i kylskåpet, ifall Freya skulle få för sig att bli hungrig inatt eller tidigt imornbitti. Bättre att ha den förberedd än att med suddiga ögon råka ta fel på vällingburken och oboy burken igen. ;p
Å nu har Jens somnat och snarkar högt bredvid mig, Freya andas tungt ifrån sin säng och Elvis snarkar på golvet. Så då är de väl dags för mig att sluta ögonen med... Men först ett par rundor ruzzle, de är alltid bra med lite hjärngympa för att ta slut på den sista energin innan man laddar upp sina batterier igen. Natti!

Kommentera

Publiceras ej