Tiden har runnit iväg..

0kommentarer

 
 
Fick ett plötsligt magpirr och sug efter att blogga. Det var ju ett tag sedan sist, 2,5månad för att vara lite mer exakt. Mycket har hänt sedan sist. Freya har hunnit bli 8 månader, i måndags. Och vi har lärt oss massvis med nya saker. Te.x så har Freya lärt sig sitta själv. Hon tycker numera om att ligga på mage och åla efter leksaker, vilket var en hel omöjlighet utan skrik och missnöjdhet tidigare. Hon springer nu glatt fram i sin gåstol och drar ner och pillar på allt hon når. Hon älskar lådorna i köket, och att riva ut alla köksredskap, slevar och vispar osv. och använda som trumpinnar eller bitleksaker.
Det är numera även en kamp att byta blöja på henne när hon bajsat, för såfort man knäppt upp blöjan så ålar, vrider och vänder hon sig och mer än gärna tar tag i den nerbajsade blöjan, så det gäller verkligen att ha 8 armar och 6 ögon för att lyckas byta på henne utan att få bajs kladdat på varken sig själv, henne eller föremål runt i kring oss.
Jag har även fått lära mig att kunna "sova" medans jag blir sparkad i magen, slagen i ansiktet, petad i ögonen, riven i näsan eller dragen i håret. Påtal om att dra i håret, så har jag nu mera en tuss i luggen som endast är 3-4 cm lång, tackvare min lilla sötnos.
Men vad gör det egentligen? All kärlek och alla leenden man får utav denna underbara lilla människa väger upp det positiva tusen gånger om.

<3
 
 
Idag har jag, Freya och Jossie varit ensamma hemma hela dagen och bara myst. Tittat på Desperate Housewives, ätit tacos, lekt och busat. Pappa och Jens har varit i tyskland hela dagen på "firma-fest-resa". Fick godis när dom kom hem och det är ju aldrig fel ;)
Jens hann i princip bara slänga i sig sin pizza när han kom hem innan han slocknade på soffan. Vart en lång dag, dom åkte hemifrån kl 04.20 imorse, så förstår verkligen att han är trött.
 
Nu har klockan hunnit bli mycket även för mig, och jag känner hur ögonen börjar sacka lite, så dags att ta ut Elvis på en sista kisserunda innan jag ska hoppa i säng. Vi får väl se hur länge det dröjer innan nästa blogg-sug dyker upp. ;) Natti på er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej